Som kund hos oss har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.
För att utnyttja ångerrätten ska du meddela oss inom dessa 14 dagar. Produkten ska returneras i väsentligen oförändrat skick, vilket innebär att den inte får vara använd, tvättad eller skadad.
Vid retur står du som kund för returfrakten. När vi har mottagit och godkänt din retur återbetalar vi hela beloppet för varan inom 14 dagar, med samma betalningsmetod som vid köpet.
Kontakta oss på [kontaktuppgifter] om du vill utnyttja din ångerrätt eller har frågor om returer.
Returnera onlineköp
Vi erbjuder inte fraktsedel vid retur, fraktkostnaden står du själv för. Vid retur står du för risken för varan och vi rekommenderar att du skickar paketet spårbart - OBS! Ej rekommenderat / ej Schenker. Återanvänd gärna originalkartongen din order kom i som yttre emballage vid retur.
Märk returen tydligt med AZfoto, lägg med en notering där ditt namn, ordernummer och mailadress framgår och skicka paketet till:
[email protected]
Hammarbyn 94 ,
78064 Lima
Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar, vid en ogiltig retur återkopplar vi till dig via mail.
Returnera butiksköp
Produkter som köpts i butik kan endast returneras i butik. Ta med dig produkten och originalkvittot till butik där de hjälper dig vidare.
REKLAMATION
Reklamera onlineköp
Vid en reklamation är du välkommen att kontakta vår kundservice via kontaktformuläret, För snabbast hantering ber vi dig bifoga tydliga bilder/video där vi kan se defekten du upplever, samt produktens batchnummer.
Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.
Azfoto förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Observera att salenfoto / azfoto inte står för returfrakt.
Reklamera butiksköp
Butiksköp kan endast reklameras i butik, ta med dig produkten och originalkvittot till butik.